Telefon: +381 63 / 800 30 78

Mazda CX-3 – krosover

Published by andrijapajic on

Utisak pored Skyactiv tehnologije, je još jedan jak adut, a to su odlične upravljacke osobine za vozilo ove kategorije.

Segment malih SUV automobila je trenutno među najpopularnijim u Evropi, a taj trend će se nastaviti i u budućnosti. Procenjuje se da će 2017. godine na Evropskom kontinentu biti prodato oko 800.000 ovakvih vozila. Naravno, Mazda želi što veći deo ovog kolača, pa je nedavno predstavila CX-3, auto koji ima zadatak da se suprotstavi Reno Kapturu, Opel Moki i ostalima iz ove klase. Koliko potencijala ima da u tome uspe, pokušali smo da saznamo nakon prve probe ovog automobila u Barseloni. Kada birate partnera, ili kao u ovom slučaju automobil, prvi utisak može da bude odlučujući. Mazda CX-3 u tom delu može da bude samouverena. Ovaj mali SUV nije samo umanjena verzija popularnog CX-5, već ima svoj jedinstveni nastup. Snažne linije i uverljive proporcije kombinovane su sa malim prepustima preko osovina i čvrstim stavom.

Dinamični bokovi su jako prijatni za oko, a veliki točkovi su, čini se, nešto bez čega CX-3 ne bi izgledao ovako dobro. Optičke paralele sa Mazdom 2 imaju itekako jaku osnovu. Oba modela leže na istom međuosovinskom razmaku od 2,57 m, ali je CX-3 za 20 cm duži, a par centimetara i širi i viši. Bliskost sa “dvojkom” je jasno vidljiva i u unutrašnjosti. Naravno, to ni u kom slučaju nije nedostatak. Jednostavan, ali elegantan dizajn je vrlo prijatan za oko. Sve kontrole su na dohvat ruke, a kvalitet materijala i završna obrada su vrhunski.

U bogatijim paketima opreme, kao što je slučaj kod modela koje smo probali u Barseloni, naći ćete i vrlo luksuzne materijale kao što su koža i pliš, pa CX-3 može da konkuriše i modelima iz premijum segmenta.

Kad je riječ o komforu, Mazda se hvali podatkom da je prostor na prednjim sedištima kod CX-3 najbolji u klasi. Pozadi je prostor za kolena prihvatljiv, ali ne preko proseka klase. Prtljažnik prima 350 litara. Što je na nivou konkurencije. Pozitivne strane su niska donja ivica .

Tehnološki napredak Mazde je očigledan i u ovom vozilu. LED farovi, Internet konekcija i sistemi pomoći kao što su radarski tempomat i upozorenje na mrtvi ugao. Tu je i MZD konekt, multimedijalni sistem koji omogućava uvezivanje pametnog telefona, a kojim se upravlja pomoću rotacionog prekidača na cnetralnoj konzoli, bez potrebe da se skreće pogled sa puta.

Kao i ostali Mazdini modeli u posljednjih nekoliko godina, novi CX-3 je dobio sve prednosti SKYACTIV tehnološke ekspertize. Osnova ovog pristupa je Mazdina namera da smanji težinu svih svojih modela, i tako poboljša performanse i smanji potrošnju goriva.

Luksuzni osećaj u vožnji je rezultat odlične izolacije od buke. Iako prelazak preko ležaćih policajaca nije baš neosetan, CX-3 bez problema upija manje neravnine. Na sreću, ta udobnost ne ide nauštrb zabave u vožnji. Naprotiv. Kao i ostali Mazdini automobili, CX-3 je dizajniran da bude pravi vozački auto. Upravljač je dobro odmeren, brz i precizan, što vam omogućava da tačno odredite putanju.

Uprkos visokoj konstrukciji, CX-3 je stabilniji i upravljiviji u seriji krivina od većine rivala, u šta smo se uverili na brdskim putevima iznad Barselone.

Japanci su uporni u svojoj filozofiji da motori treba da imaju odgovarajuću, a ne smanjenu zapreminu. Rezultat toga je činjenica da je jedini benzinac u ponudi atmosferski dvolitraš u verzijama od 120 i 150 konjskih snaga. Slabiji se isporučuje samo sa prednjim pogonom, dok jači ide uz pogon na sve točkove.

Bez obzira koju varijantu da odaberete, računajte na nešto slabiji odziv na gas u nižim obrtajima, ali zatim slijede snažna ubrzanja praćena jačim zvukom. Reski šestostepeni manuelni menjač je precizan i sportski, baš kao što i očekujemo od Mazde.

U ponudi je i novi dizel zapremine litar i po koji razvija 105 KS. Ova mašina ima izuzetno tih rad u leru, a tek kasnije osjetite tipičan dizel zvuk. Ovaj motor snažno vuče već od prvog pritiska na gas. Maksimalni obrtni moment od 270 Nm se dobija već na 1.600 obrtaja. Kataloška potrošnja mu je četiri litra, a može se naručiti i sa prednjim i sa 4×4 pogonom.

Mazda CX-3 Skyactiv-G 150 AWD – tehnički podaci

Motor: Četvorocilindarski benzinac bez turbopunjenja • Zapremina: 1.998 cm3 • Snaga: 150 KS • Obrtni moment: 204 Nm pri 2.800 o/min • Najveća brzina: 200 km/h • Ubrzanje 0-100 km/h: 8,7 s • Mjenjač: Šestostepeni manuelni • Potrošnja: 6,4 l/100 km • D/Š/V: 4.274 / 1.765 / 1.535 mm • Prtljažnik: 350 l • Težina: 1.310 kg

Categories: sdos.rs